GRONINGEN – Enige agressie op het podium is prima bij een punkconcert. Met een kleine verwisseling op de concertposter tussen Rotterdam en Amsterdam als thuisbasis voor The Forbidden Wizards was de band vakkundig op scherp gezet. Tom van Garderen, Amber MacLean en Ross MacLean kwamen in 2016 in beeld met hun debuut EP ‘2 Guys, A Girl & A Pizza Place’. Een album vol met krachtige korte nummers en ook op het podium van De Spieghel wisten The Forbidden Wizards in vlot tempo een lange setlist weg te toveren. ‘George Costanza’ was het eerste nummer deze avond. Zangeres en gitariste Amber MacLean heeft een fijne aansprekende stem voor het genre. Tom van Garderen onderzocht in de soundcheck al, blij als een jonge hond met een nieuw speeltje, het drumstel van Maid of Ace dat hij voor de gelegenheid mocht gebruiken en wist daar in de set prima de weg te vinden en onverstoorbaar, soms geheel in eigen wereld baste Ross MacLean er op los dat het een lieve lust was. Door het hoge tempo en omdat The Forbidden Wizards met nauwelijks aan en afkondigingen liedjes soms in elkaar lieten overlopen viel het onderscheid tussen de individuele liedjes weg. Dat was jammer. ‘Shooting Blanks’, nog één van de langste nummers, was prima en ook een instrumentaal nummer toonde dat de band prima op elkaar ingespeeld was. Fijne ritme’s, stevig gitaar werk en degelijke zang maakten dit een prima optreden. Als bron van inspiratie verwijzen deze Rotterdammers naar The Dead Kennedys en in hun teksten zit humor, Naast George Constanza uit de sitcom ‘Seinfeld’, kregen ook Kramer uit dezelfde serie, Chanandler Bong ( Chandler Bing) en Regina Phalange uit ‘Friends’ en uit ‘It’s Always Sunny in Philadelphia’ Pepe Silvia een lied naar zich vernoemd. Een leuke vondst en een flinke dosis humor van deze Rotterdammers. In het zelfde enorme tempo bleef de band hun liedjes spuwen in het publiek. ‘Jello Fever’ was prima, ‘Urge To Splurge’ uitstekend en ‘Nosferatool’degelijk punkwerk. The Forbidden Wizards waren na ‘Pepe Silvia’ plots klaar. Lekker ongecompliceerde punk op basis van prima spel en fraaie zang. Nog iets meer varieren in tempo, iets meer praten met het publiek en zo liedjes een eigen identiteit geven en wat maakt het dan uit of je uit Rotterdam of Amsterdam komt. Goede muziek is een wereldtaal.
Optredens, Festivals en Podia in het Noorden