Loading...
Albums

Miss Myra and The Moonshiners – Sunday Sinning

Wat komt er een heerlijke retromuziek op de markt tegenwoordig. Miss Myra and The Moonshiners maken van vintage jazz en blues hun thuis vanuit Minneapolis. Zoals zoveel bands worden de oude klassieke klanken in ere gehouden, maar opgepoetst met hedendaagse invloeden. Het resultaat mag er zijn voor deze formatie die eind mei naar Europa komt voor optredens onder meer in Rotterdam en Amsterdam. De band bestaat uit zangeres en gitariste Miss Myra Burnette, gitarist Zane Fitzgerald Palmer, altijd mooi is een klarinet en Sam Skavnak bespeelt die met overgave. Bobby J Marks zorgt voor prima trompet werk en ook in de blazerssectie Nathan Berry op trombone en Isaac Heath op tuba. Angie Frisk doet haar magie op de drums. Een hele fijne formatie, maar de band is inmiddels van samenstelling veranderd. Het album ‘Sunday Sinning’ begint kenmerkend met ‘Moonshine!’, dat wordt aangemerkt als het themalied van de band. Onmiddellijk wordt de luisteraar getrakteerd op heerlijke blazers en een lekker vlot deuntje. Absoluut geen verkeerd begin van een album, helemaal als de lichtvoetige zang van Miss Myra haar intrede doet. Voor ‘The Sheik of Araby’ neemt de trompet van Bobby Marks de luisteraar mee naar een karavaan die langzaam naar de stad wiegt, waarna Miss Myra zich openbaart als de sheik en het tempo ineens omhoog vliegt. Een mooie combinatie tussen Caïro en New Orleans. Wederom overtuigt Burnette met haar voortreffelijke zang, maar ook haar gitaarspel, een stevige swing gitaar in de geest van uitstekende bluesgitaristen uit vervlogen jaren, is heel erg fijn en zorgt voor samenhang. In ‘The Kaiser’ is er een hoofdrol weggelegd voor Sam Skavnak met zijn klarinet in één van de minder uitbundige nummers. ‘Egyptian Ella’ is het grappigste nummer, met wederom een mooi fraaie rol voor de klarinet in duet met de zang. Heerlijk nummer ook nog eens. Dit gaat alle zeven nummers zo door. Prachtige blazers, heerlijke vintage jazzy en ragtime muziek en voortreffelijke zang. ‘Everybody Loves My Baby’ lekker vlot, ‘Sunday Sinning’ doe je het best in Palmer’s Bar en tenslotte als bonus track ‘Red Hot and Blue Rhythm’. Een pareltje dat zo afkomstig lijkt uit een kluis in New Orleans waar het bijna een eeuw heeft liggen wachten om ontdekt te worden en het goede nieuws is dat de band werkt aan een volledig album, maar eerst op toer door Europa.