Loading...
Recensies 2019

Suzanne en Sara Jarvie kunnen samen geweldig zingen

STEENDAM – Eind 2019 komt Suzanne Jarvie terug voor een project en dan in 2020 voor een langere toer is de voorlopige planning. Dan weer samen met haar dochter als Jarvie & Jarvie? Moeder Jarvie kijkt dochter Sara Jarvie-Clark even aan. Ja dat lijkt haar wel wat. Dat zou ook prachtig zijn, want als de stemmen van deze twee zich samenvoegen is het geheel duidelijk meer dan de som van de delen. Al bij het uitkomen van het tweede album van Suzanne Jarvie, waarop haar dochter op bijna alle nummers meezingt, vertelde Sara Jarvie-Clark dat ze niet kon wachten om deze muziek, samen met haar moeder, aan de hele wereld te laten horen. Uiteraard doe je dat in Steendam bij Peter en Leni. Momenteel in Kopenhagen had de dochter de reis gemaakt naar Nederland als een soort tussenstop op haar thuisreis naar Canada om op te kunnen treden met haar moeder en ook haar vioolspel toe te voegen aan de sound van Suzanne Jarvie. De Canadese van oorsprong advocate speelde al een aantal optredens hier met Chris Brown op piano en gitaar en zangeres Kate Fenner als begeleiding. Het vervolg op haar tournee uit 2015 toen ter promotie van haar geweldig indrukwekkende album ‘Spiral Road’. Het heeft even geduurd, maar de opvolger ‘In The Clear’ is er en die werd met verve gepresenteerd. Om dat duidelijk te maken opende Jarvie prachtig met het titelnummer om daarna verder te gaan in ‘Carpenter Bay’ in een geweldige samenzang met haar dochter die zichtbaar dit nummer intens beleefden. Suzanne Jarvie heeft namelijk vier kinderen. Twee daarvan, één door hartproblemen, een ander door een val op zijn hoofd, hebben blijvende medische problemen. Carpenter Bay is het verzonnen land in het hoofd van haar zoon die gevallen is en in het lied kan ze daar komen en is alles weer okay. Een kippenvel moment, helemaal omdat het zo intens en prachtig werd gebracht. Om de zaak toch iets te breken na dit zware moment, was ‘Point Blank’ net iets swingender en vlotter, maar niet minder mooi. De producent van het album Chris Brown heeft met ‘Pacem’ zelf ook net een album uit en hij bracht als intermezzo van dat album het erg mooie ‘To The Lighthouse’, wat Jarvie dan weer overtrof met de sterke murderballad ‘The Core’. Suzanne Jarvie weet prachtige liedjes te maken met vaak zware onderwerpen en dat doet ze met een country slag. Haar eerste album was welhaast uitsluitend over onderwerpen die relatie hielden met ziekte en ongeluk en hoe zij dat verwerkte als moeder, maar dat mag niemand weerhouden om haar werkt te beluisteren. Het zijn schitterende liedjes met haar fraaie stem waarin levenservaring door klinkt, die perfect matcht met de iets prillere, maar niet minder mooie stem van haar dochter. Na het kruidige ‘You Shall Not Pass’ sloot ze af met het uptempo ‘Headless Rider’. Een toegift? Een aanhoudend applaus smeekte er om. Op verzoek zong ze het prachtige ‘2458’ de verschillende verdiepingen van het ziekenhuis waar ze zoveel tijd doorbracht op verzoek en sloot uit eindelijk definitief af met ‘Before and After’, hoe sommige gebeurtenissen in een tel een levens totaal kunnen veranderen. Een droevig nummer, maar met Kate Fenner en Chris Brown bracht Jarvie & Jarvie dat prachtig. Het blijft toch een goed idee, moeder en dochter samen op tournee met die heel persoonlijke en erg mooie liedjes.